Logo med teksten Bryllupshjelperen i gull

Hvordan skaper vi best mulig stemning i bryllupet vårt?

Dere ønsker selvfølgelig at gjestene skal synes at bryllupet deres er helt enestående. Hvordan lager dere et bryllup som snakkes om i årevis? Svaret er enkelt; sørg for at gjestene deres blir mette og utørste, og at de har det gøy!
Picture of Therese Johannessen

Therese Johannessen

CEO & Eier
1521019214_tom-pumford-226929

Dere kjenner gjestene deres aller best. Hva liker de å gjøre? Hvordan liker de å feste? Er det mange dansere? Er det flere som liker å sitte sammen og snakke, heller enn å være med på mye action? Tenk ordentlig gjennom hva som gjør at alle trives. Slik kan dere løfte stemningen til himmels: 

  • Kjentfolk har det trivelig! Finn en aktivitet som gjør at gjestene kan bli kjent på tvers av gruppene. Gjør dette tidlig. Et populært innslag er quiz om brudeparet, mens brudeparet selv fotograferes. Bland lagene så man blir kjent med nye mennesker.
  • Avtal med en igangsetter! Til for eksempel jubling og gratulasjoner etter vielsen, mingling ved ankomst til selskapslokalet, og å få liv på dansegulvet. Det er kanskje en jobb for toastmasteren?
  • Photo booth er en populær og morsom aktivitet. Det kan brukes som pauseinnslag mens brudeparet fotograferes, eller stå tilgjengelig hele kvelden.
  • Husk pauser under middagen!
  • Musikk: uansett om dere har egne spillelister eller live band, husk å tilpasse musikken og volumet til settingen. Hva slags musikk skaper stemning hos akkurat deres gjester? Vi har selvfølgelig laget spillelister til bryllupet, du finner dem her.
  • Presentasjon av gjestene. Legg et lite hefte på hver plass, som inneholder navn, bilde og artige fakta om hver gjest. Da er det enklere å bryte isen når man kommer i snakk med nye mennesker.
  • La gjestene få muligheten til å bytte plass i løpet av kvelden. Det er eksempelvis naturlig at man gjør om på bordarrangementet mellom middag og kaker. Da får gjestene en mulighet til å røre på seg, og mingle litt.

En god ting kan ikke sies for ofte: gjestene vil ha det gøy! Unngå lange perioder hvor ingenting skjer, eller hvor det samme skjer altfor lenge.

Lykke til!

Psst! Trenger du hjelp til å komme i gang med planleggingen? Test vår digitale planlegger gratis!

følg oss

Mer inspirasjon?

Flere hender holder glass høyt for å skåle

16 tips til aktiviteter for utdrikningslaget

Når det nærmer seg bryllup, er det på tide med det legendariske utdrikningslaget! Vi har samlet en haug med geniale forslag til aktiviteter som passer for alle slags utdrikningslag, enten dere vil ha det avslappende eller feste som det er ingen morgendag!

Velkomstdrinker på et bord

12 velkomstdrinker til bryllupet

Den magiske seremonien er overstått, og nervene er erstattet av ren lykkerus. Nå er det på tide å gi bryllupsgjestene en fantastisk opplevelse også. Den rette velkomstdrinken kan være med på å sette den riktige stemningen, og får gjestene til å føle seg velkommen.

Langbord med oppdekket servise, blomsterdekorasjoner og lys

Bordplassering – hvilke gjester sitter hvor?

Bordplassering kan sammenlignes med en kabal. Og det er ikke uvanlig å være sliten når siste innspurt før bryllupet nærmer seg. Vi har tipsene som i alle fall vil gjøre bordplasseringen mye lettere.

Riskasting på brudepar
ER DU ALLEREDE REGISTRERT?
NY BRUKER?

Bruk det digitale planleggingsverktøyet
HELT GRATIS!

Har du problemer med kontoen? Send mail til post@bryllupshjelperen.no og du får svar innen 1 – 2 arbeidsdager.