Logo med teksten Bryllupshjelperen i gull

Den nye Bryllupshjelperen

Vi er stolte av å presentere den nye Bryllupshjelperen! Etter å ha overtatt i 2023, har vi satt fart! Vi har gitt siden en makeover, knyttet sterke bånd med leverandører og fått bedriften tilbake på kartet!
Picture of Therese Johannessen

Therese Johannessen

CEO & Eier
Den nye Bryllupshjelperen

Et friskt pust

Vi er utrolig glade for å endelig kunne introdusere den nye Bryllupshjelperen til dere! Etter å ha overtatt tjenesten i august 2023, har vi jobbet på spreng med å friske opp funksjonene, bygge nye relasjoner med leverandørene, og sørge for at arven etter Heidi ikke skulle gå tapt.

For de som kanskje ikke kjenner historien, vår tidligere eier Heidi Huse Myrmo gikk dessverre bort på grunn av kreft i 2022. Hun etterlot seg denne tjenesten som hadde blitt hennes lidenskap. Du kan lese mer om dette her: Arven etter Heidi

Det har vært en omfattende prosess med å lage en ny logo, justere fargepaletten og utforme et helt nytt nettsted, for ikke å nevne de uttalige timene som har gått med til å få oversikt på systemer, abonnenter og leverandører. Og det er ikke uten grunn. Selv om det kanskje hadde vært enklere å beholde det som allerede fantes, var det ikke veien vi valgte. For å virkelig skille oss ut i markedet og levere den beste tjenesten for våre brudepar, måtte vi tenke nytt.

Det "rosa" markedet

Vi snakker om noe vi kaller “pastellfella”.

Bryllupsscenen er full av rosa nyanser, hvite brudekjoler, romantiske blomster, og de lette pastelltonene. Det henvender seg til den mer tradisjonelle feminine gruppen, og det er tydelig at det er det de fleste foretrekker. Men for oss er dette ikke helt riktig. Vi er to skikkelig neredet jenter med en greie for rock og de gyldne tonene av høst. Kvalitet og service er nøkkelen for oss, og vi vet hva det vil si å virkelig levere. Derfor var det helt avgjørende for oss å ha en branding som gjenspeiler vår stil. Så spørsmålet blir: Er det flere som føler seg oversett?

Vi tror det.

Derfor har vi valgt vår nye branding med mangfold i tankene. Alle som gifter seg, uansett kjønn, tro, bakgrunn eller kultur, fortjener å finne den informasjonen de trenger, når de trenger den. Vi ønsker at alle kan føle seg komfortable når de navigerer gjennom bryllupsmarkedet, uten å føle seg utenfor. Det burde være like normalt for en skikkelig “mannemann” å søke råd på våre sider som det er for enhver rosablogger. Selvfølgelig tar vi litt i her, men vi stoler på at dere forstår hva vi mener.

Vi sier som Kong Harald sa i 2016:

“Nordmenn er jenter som er glad i jenter, gutter som er glad i gutter og jenter og gutter som er glad i hverandre. Nordmenn tror på Gud, Allah, Altet og ingenting. Nordmenn liker Grieg og Kygo, Hellbillies og Kari Bremnes.”

Bryllupshjelperen er for alle.

En smilende gammel dame med hvitt brudeslør over ansiktet
Det er mange eldre som gifter seg på nytt. Alder er bare et tall.

Den nye logoen

Den opprinnelige logoen hadde et hjerte og evighetssymbolet. Det var lett å forstå for de fleste. Men vi ønsket noe helt annerledes, noe unikt som vi virkelig kunne kjenne oss igjen i. Og helt ærlig, vi hadde ingen tilknytning til Heidi eller hennes merkevare, selv om vi nå bygger videre på det.

Den nye logoen er noe helt annet. Den har bokstaven B, som står for “Bryllupshjelperen”. Den smelter sammen med to gullringer, som symboliserer ekteskapet – det som kommer etter selve bryllupsdagen. Mellom disse ringene skjærer “Amors pil” gjennom, og det binder hele ideen bak bryllup og ekteskap sammen. Vi er gamle romantikere og tror på at ekteskap bør bygges på kjærlighet, tillit og respekt, og det var dette vi ønsket å formidle gjennom den nye logoen.

Hvorfor er branding så viktig?

Branding er viktig fordi det er det som gjør at folk legger merke til og husker virksomheten din. Det er som ansiktet ditt i businessverdenen. Når du har en sterk branding, skiller du deg ut fra mengden, og folk begynner å stole på deg. Det handler om å bygge tillit og troverdighet.

Når du har en god branding, trekker du ikke bare til deg kunder, men også flinke folk som vil jobbe for deg. Tenk på det som å ha et tydelig navn og et rykte som folk liker. Det gir deg en fordel over konkurrentene dine.

God branding handler om å investere i fremtiden din. Jo bedre du bygger merkevaren din nå, jo mer suksess vil du ha på lang sikt. Så det handler ikke bare om å ha en kul logo eller fine farger – det handler om å fortelle folk hva du står for og hvorfor de bør bry seg.

Vi teamet oss opp med EV Branding, ledet av Elise Venolum. Hun er en skikkelig tøff dame som virkelig kan sitt fag når det gjelder å lage kvalitetsprodukter og sette dine ideer og verdier i et merke som folk virkelig legger merke til.

Hun lager alt fra logoer for store selskaper til trykksaker for bryllup. Og for oss er det viktig å backe opp de små aktørene i markedet, da de har lett for å bli overkjørt av de store selskapene. 

Et dansende brudepar i sorthvitt i et lagerhus med en sort sportsbil i bakgrunn hos en leverandør av bryllupslokale

Til slutt, la oss bare si at vi har masse spennende planer for Bryllupshjelperen! Det var på høy tid å gi det tekniske en skikkelig oppdatering og et lite løft.

Vi er så takknemlige for alle dere nye abonnenter og leverandører. Dette blir virkelig en spennende reise!

følg oss

Mer inspirasjon?

Flere hender holder glass høyt for å skåle

16 tips til aktiviteter for utdrikningslaget

Når det nærmer seg bryllup, er det på tide med det legendariske utdrikningslaget! Vi har samlet en haug med geniale forslag til aktiviteter som passer for alle slags utdrikningslag, enten dere vil ha det avslappende eller feste som det er ingen morgendag!

Din digitale bryllupsplanlegger

Oppdag Bryllupshjelperen – din digitale høyre hånd gjennom budsjetter og gjøremål. Få tips, hjelp og inspirasjon mens du sparer tid og senker skuldrene. Skap en bedre bryllupsdag med oss!

To smilende jenter i sort tskjorte
ER DU ALLEREDE REGISTRERT?
NY BRUKER?

Bruk det digitale planleggingsverktøyet
HELT GRATIS!

Har du problemer med kontoen? Send mail til post@bryllupshjelperen.no og du får svar innen 1 – 2 arbeidsdager.